COMUNICAT
Dragi colegi,
Consiliul Baroului Cluj și Consiliul de Administrație al Filialei Cluj a CAA au luat la cunoștință și consideră îndreptățită solicitarea dumneavoastră, transmisă tot mai insistent, de redeschidere a programului cu publicul la casierie.
Vă reamintim faptul că, în cursul anului trecut, măsura sistării programului cu publicul a fost adoptată ca una necesară în prevenirea infecției cu Covid-19 și ea a fost ridicată odată cu ridicarea stării de urgență.
Programul cu publicul la casierie a funcționat până în momentul când municipiul Cluj-Napoca a intrat în scenariul roșu al pandemiei. Incidența acestui scenariu s-a suprapus cu intrarea personalului de la casierie în izolare, deoarece au fost identificate cazuri de infectare în rândul angajaților baroului/filialei, iar astfel am fost din nou obligați să renunțăm la programul cu publicul.
Angajații de la casierie au continuat să lucreze simultan, în program de muncă de 8 ore/zi, atât în perioada stării de urgență cât și ulterior, însă a fost necesar să respectăm măsura prezenței fizice a acestora doar alternativ în spațiul de la sediul baroului, fiind implementate procedurile de muncă și de la domiciliu.
Vă comunicăm că în activitatea Baroului Cluj și a Filialei Cluj a CAA a intervenit, tot pe fondul necesității adaptării cât mai rapide a măsurilor de ordin administrativ în contextul pandemiei Covid-19, și obligația de a finaliza implementarea noului program informatic de gestiune a avocaților. Casa Națională de Asigurări a Avocaților ne-a solicitat să facem efortul ca operațiunile de transmitere a datelor din vechiul program informatic în noul program să fie realizate până în 1 martie 2021 ori, cel mai târziu, până la finele primului trimestru al anului 2021, urmând ca după acest moment să trecem în exclusivitate la utilizarea noului program, măsură care va facilita atât plățile cât și evidența acestora și, implicit, a situației contributive a fiecărui avocat.
S-au suprapus astfel, în ceea ce privește activitatea casieriei, situația și inconvenientele generate de pandemia Covid-19, cu sarcina îndeplinirii, în paralel în cele două sisteme, a obligațiilor suplimentare de efectuare a operațiunilor contabile.
În aceste condiții, suntem nevoiți să amânăm redeschiderea programului cu publicul la casierie, pentru a da prioritate finalizării operațiunilor legate de implementarea noului program informatic de gestiune avocați. În prezent, orice operațiune făcută în noul sistem informatic impune verificări prealabile în vechiul sistem, dat fiind că nu s-a finalizat migrarea datelor privitoare la îndeplinirea obligațiilor de plată ale avocaților anterioare lunii octombrie 2020.
Redeschiderea programului cu publicul la casierie în acest moment ar crea noi inconveniente și tuturor colegilor avocați care ar dori să utilizeze doar acest sistem pentru plata contribuțiilor, din perspectiva timpului alocat. Operațiunile ce trebuie efectuate, desfășurate în două sisteme, presupun un timp dublu de îndeplinire, ori acest lucru poate însemna pentru fiecare plată făcută de avocați circa 30 de minute de așteptare la ghișeu.
Pentru a elimina, cel puțin în parte, aceste inconveniente, vă comunicăm că am înțeles să răspundem solicitărilor dumneavoastră în legătură cu deschiderea de conturi la mai multe bănci, iar aceste operațiuni sunt deja în curs. Pe măsură ce noile conturi vor fi stabilite de unitățile bancare, le vom comunica atât pe site-ul Baroului Cluj, cât și pe cel al Filialei Cluj a CAA.
Tot pentru eliminarea/diminuarea inconvenientelor, se lucrează și la implementarea sistemului de plată cu cardul direct pe site-ul baroului și al filialei, sistem care sperăm să devină funcțional tot din luna martie a acestui an, urmând ca pentru plățile efectuate în acest sistem, comisioanele (negociate cu băncile) să fie suportate de câtre Baroul Cluj și, respectiv, Filiala Cluj a CAA.
IMPORTANT – pentru evitarea efectuării unor plăți eronate:
În conturile nou deschise se plătesc taxele și contribuțiile aferente lunilor octombrie, noiembrie și decembrie 2020, precum și cele aferente perioadei ulterioare, începând cu luna ianuarie 2021.
Vă rugăm să achitați sumele datorate pentru perioada anterioară lunii octombrie 2020 (până în luna septembrie 2020 inclusiv) în conturile de la BCR, care vor fi funcționale și în continuare, alături de celelalte conturi deschise sau care urmează să fie deschise la alte bănci.
Încercăm să răspundem cât mai bine necesităților corpului profesional al avocaților, însă, din pacate, lucrurile nu evoluează întotdeauna așa cum ne propunem sau așa cum ne dorim.
Vă mulțumim pentru înțelegere,
Consiliul Baroului Cluj, Consiliul de Administrație al Filialei Cluj a CAA,
Prin Decan, av. Flavia-Ioana Maier Prin Președinte, av. Constantin-Eugen Iordăchescu
Descarca COMUNICAT